26 januari 2008

Mr. Doorman


Heel wat mensen hebben zich vast wel eens afgevraagd waarom ik in godsnaam onder de naam MidnightCruiser blog. Not directly, natuurlijk, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen. Toegegeven, het klinkt alsof ik een depressieve tiener was die mijn naschoolse uren op MSN sleet of alsof ik in een ver verleden een nickname had op een of ander gay-forum.

Niets van dat alles. De naam ontstond onder de dakpannen in de zomer van 2003. Het was broeiheet in augustus en tussen mijn herexamens door sleet ik heel wat uren op de zolder die geïsoleerd moest worden. Terwijl ik een nietje of 2000 in de semi-sauna schoot, had ik enkel het gezelschap van twee lampjes en een oude radio. Daarop weerklonk op een bepaald moment het hitje Mr. Doorman met Arsenal waarin te horen was:
Hey Mr. Doorman
Don't make me feel like a loser
You know i'm just another midnight cruiser


Dat laatste woord bleef een tijdje door mijn hoofd spoken. Ik had het enkele maanden daarvoor uitgemaakt met mijn toenmalig lief, was stapelverliefd op een überschone maar ongrijpbare honey, had herexamens en een rits vrienden die met hun luie kont in de zuiderse zon lagen. Het liefst van al had ik die zomeravonden willen in de auto springen, om gewoon wat rond te bollen met muziek op volume 20. M'n gedachten ver weg, arm door het venster, volledig relaxed en de zonsondergang tegemoet als een poor lonesome cowboy. De tijden veranderden, maar het gevoel blijft...

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Had het eerst maar diagonaal gelezen en toen ik 'gay-forum', 'semi-sauna' en 'poor lonesome cowboy' zag staan dacht ik zowaar dat je weer een outing aan het doen was! :P

Bert zei

Toch vreemd dat zo'n dingen meteen opvallen bij u... :-D